Amazon bizness – no vaļasprieka par pilna laika darbu

„Amazon” bizness – no vaļasprieka par pilna laika darbu

„Amazon” bizness – no vaļasprieka par pilna laika darbu? Iespējams, šāds apgalvojums var šķist neticams, tomēr tas pavisam noteikti ir iespējams! Protams, tiešsaistes biznesa uzsākšana un pārvalde ir gana sarežģīts uzdevums. Ceļš uz veiksmīga un konkurētspējīga biznesa izveidi „Amazon” platformā nereti var būt jauniem izaicinājumiem un neplānotiem pārbaudījumiem bagāts. Dažādi tehniski šķēršļi, nepietiekamas svešvalodu zināšanas, neparedzēti izdevumi, pārlieku sīva konkurence konkrētajā biznesa nišā… Tomēr, ja esi gatavs ieguldīt tiešsaistes biznesā savu laiku un enerģiju, pavisam iespējams, ka tas no hobija pārtaps pilna laika darbā, atklājot jaunas iespējas un sniedzot vērtīgu biznesa pieredzi.

Neapstrīdami, par vienu no populārākajām tiešsaistes mazumtirdzniecības vietnēm joprojām tiek uzskatīta „Amazon” platforma. Tieši šī tiešsaistes tirdzniecības vietne ir kļuvusi par pirmo pieturvietu miljoniem pircēju un pārdevēju visā pasaulē. Tā pulcē vairāk nekā 310 miljonus aktīvu pircēju[1] un aptuveni 1,9 miljonus aktīvu pārdevēju[2], kuri ik dienas pērk un pārdod miljoniem preču. Kā liecina „Amazon” pārdevēju aptaujas dati, lielākā daļa no šiem aktīvajiem pārdevējiem velta mazāk nekā 40 stundas nedēļā savam „Amazon” biznesam, paralēli, gūstot ienākumus, piemēram, savā pamata darba vietā vai attīstot biznesu arī citās tirdzniecības platformās. Aptuveni 21 % no aptaujātajiem pārdevējiem ir norādījis, ka biznesa attīstīšana „Amazon” platformā ir pilna laika darbs. Savukārt 29 % respondentu atzīst, ka „Amazon” bizness ir hobijs.[3]

Bet, kādēļ gan vaļasprieks nevarētu pārtapt par veiksmīgu pilna laika biznesu? Kā rāda mūsu ilggadējā pieredze, nereti pārdevēji, kuri produkcijas izplatīšanu „Amazon” platformā uzsāk kā brīvā laika nodarbi – gūst ievērojamus ieņēmumus un var gadīties arī tā, ka uzņēmums nespēj saražot tik daudz, cik liels ir klientu pieprasījums pēc konkrētā produkta.

Iespējams, jautāsiet, cik daudz laika un enerģijas nāksies ieguldīt veiksmīga un ilgtspējība „Amazon” biznesa attīstīšanā? Varam apgalvot, ka nav viena pareizā darbības modeļa vai plāna, kā gūt garantētus panākumus. Liela loma veiksmīga biznesa izveidē ir skaidrai biznesa koncepcijai un idejai sevis reprezentēšanā. Ne mazāka nozīme ir arī rūpīgai attieksmei pret darbu, uzņēmēja uzcītīgumam, pacietībai un entuziasmam, specifiskām zināšanām par konkrēto uzņēmējdarbības nozari un spējai īstajā brīdī pielietot pareizo biznesa stratēģiju.

Kā piemēru tam, varam minēt „Amazon” dibinātāju Džefu Beizosu (angļu val. Jeff Bezos), kurš šobrīd tiek uzskatīts par vienu no pasaulē ietekmīgākajiem cilvēkiem. Divdesmit septiņu gadu laikā „Amazon” no nelielas tiešsaistes grāmatnīcas (kas tika dibināta Džefa Beizosa garāžā) kļuva par lielāko un ietekmīgāko tiešsaistes tirdzniecības platformu pasaulē. Šobrīd „Amazon” platforma tiek uzskatīta arī par vienu no pieciem lielākajiem informācijas tehnoloģiju uzņēmumiem Amerikas Savienotajās Valstīs, līdzās tādiem gigantiem, kā „Google”, „Facebook”, „Apple” un „Microsoft”. Lai gan Džefs Beizoss ir strikti nolēmis atstāt 1,77 triljonu ASV dolāru vērtā uzņēmuma vadītāja amatu un doties kosmosa izpētes turnejā, viņa vārdam un veiksmes stāstam tiks atvēlēta nozīmīga nodaļa vēsturē.

Atcerieties, ka piemītot šīm augstākminētajām īpašībām, panākumus iespējams gūt gan tiem uzņēmējiem, kuri biznesa attīstīšanai ir gatavi veltīt nedalītu laiku un uzmanību, gan tiem, kuri, tomēr, izvēlas interesi par biznesu attīstīšanu „Amazon” platformā apvienot ar savu pamatdarbu.

Aizvadītais gads un Covid-19 uzliesmojums pasaulē daudzus uzņēmumu īpašniekus ir pārsteidzis līdz šim nepieredzētā veidā. Pandēmijas laiks uzņēmējiem radījis papildu galvassāpes, būtiski ietekmējot fizisko veikalu darbību, kā arī liekot tiem darboties ar ierobežotu jaudu. Lai saglabātu uzņēmējdarbības nepārtrauktību, uzņēmējiem joprojām ir jāturpina meklēt jaunus un radošus tirdzniecības risinājumus. Kā jau vairākkārt esam minējuši, viena no alternatīvām var būt sadarbība ar „Amazon” mazumtirdzniecības vietni. Neatkarīgi no tā – esat izlēmuši biznesu „Amazon” platformā attīstīt kā pilna laika darbu vai arī, kā brīvā laika nodarbi papildus ienākumu gūšanai – vērtīgi ir sākt ar savas biznesa idejas testēšanu.

Pirms steigt tiešsaistes biznesā ieguldīt vērienīgus finansiālos resursus, vispirms ieteicams veikt biznesa idejas un konkrētās produkcijas testēšanu. Veltiet vien dažas stundas dienā nelielai izpētei un noskaidrojiet to, vai ideja ir pilnīga un pārdomāta. Iesaistiet savu ģimeni, draugus un paziņas. Izveidojiet pārredzamu biznesa plānu. Uzrunājiet savu potenciālo mērķauditoriju, piemēram, jauniešus, vecākus, konkrētu profesiju pārstāvjus, kuriem Jūsu produkcijas klāsts varētu šķist saistošs. Pielieti iegūtos datus par potenciālo klientu interesi, kā arī uzkrātās atsauksmes par konkrētajiem produktiem. Šīs ziņas var kalpot kā būtisks atspēriena punkts Jūsu biznesa izaugsmei. Bet, kas seko pēc tam? Tālāk jau sekos tehniski darbi. Piemēram, „Amazon” pārdevēja konta reģistrēšana, produktu izvietošana, produktu aprakstu un pievilcīga vizuālā materiāla izstrāde. Kā arī atslēgas vārdu izpēte un citi nozīmīgi aspekti, ar kuriem mēs, „Fullio” komanda, Jums veiksmīgi palīdzēsim tikt skaidrībā!

Ja raksta „„Amazon” bizness – no vaļasprieka par pilna laika darbu” izlasīšanas apsver iespēju sadarboties ar „Amazon”, droši raksti mums! Mēs sniegsim atbildes uz visiem Tevi interesējošiem jautājumiem un, palīdzēsim izveidot veiksmīgu biznesu „Amazon” platformā. Uz sadarbību!