Tādas tirdzniecības platformas kā„Amazon”, „Etsy”, „eBay” un„Wish” lietotāju atzinību ir iemantojušas galvenokārt, pateicoties savai pārskatāmībai un pārdomātajiem tehniskajiem risinājumiem, piemēram, ērtajai preču apmaksai, ātrajām piegādes un atpakaļnosūtīšanas iespējām. Populārākās tiešsaistes mazumtirdzniecības vietnes pircējiem un pārdevējiem piedāvā plašas iespējas, tomēr tām ir arī savas nepilnības. Pirms izvēlēties, kurā no tiešsaistes mazumtirdzniecības vietnēm attīstīt sava uzņēmuma darbību, pievērsiet uzmanību to priekšrocībām un trūkumiem. Šajā rakstā salīdzināsim „Amazon” un „Etsy”– divas no pasaulē pazīstamākajām tiešsaistes tirdzniecības vietnēm.
Tirdzniecība „Amazon” platformā
Par vienu no populārākajām tiešsaistes mazumtirdzniecības vietnēm joprojām tiek uzskatīta „Amazon” platforma, kurā pulcējas pircēji un pārdevēji no visas pasaules. Sadarbība ar „Amazon” lielai daļai uzņēmumu ļauj palielināt pārdoto preču apjomu, tomēr jāņem vērā, ka, pirms uzsākt darbību„Amazon” platformā uzņēmumam ir jābūt labi pārdomātai biznesa stratēģijai un skaidrai idejai sevis reprezentēšanā. Kada ir atšķirība starp Amazon un Etsy? Lasiet turpmāk.
Daudzveidīgs produktu klāsts. „Amazon” platformā var pārdot jebko – sadzīves tehniku un mājsaimniecības preces, datortehniku un mobilos telefonus, apģērbu, apavus un aksesuārus, smaržas un kosmētiku, rotaļlietas un preces bērniem. Taču, jāatceras, ka pārdevējam būs jāievēro strikti drošības nosacījumi. Piemēram, lai tirgotu apģērbu, smaržas vai kosmētikas produktus, „Amazon” no uzņēmumiem pieprasa ar preču izcelsmi saistītu un sastāvu apliecinošu dokumentāciju. Pēc iesniegto ziņu apstiprināšanas uzņēmējam tiek piešķirta šo produktu tirgošanas atļauja.Jārēķinās, ka process var ilgt pat dažus mēnešus.
Īpaši liela apmeklētāju bāze. „Amazon”ir gandrīz divreiz vairāk apmeklētāju mēnesī, nekā citām tiešsaistes mazumtirdzniecības vietnēm, turklāt Covid-19 pandēmijas laikā „Amazon” pārdošanas rādītāji ir tikai auguši.Ievērojams pircēju pieplūdums, prāvs skaits ar radniecīgiem partneriem, kuri potenciālos klientus aicina sadarboties ar „Amazon” – tas nozīmē, ka Jūsu uzņēmumam ir daudz lielākas izredzes noslēgt veiksmīgus darījumus un tikt pamanītam.
„Amazon” – kvalitātes zīmogs. Pircēji bieži izvēlas iepirkties tieši „Amazon”, pat gadījumos, kad konkurentu veidotajā tiešsaistes mazumtirdzniecības platformā vai arī uzņēmuma personīgajā internetveikalā preci iespējams iegādāties par maciņam draudzīgāku cenu. Gadu gaitā „Amazon”ir kļuvis par kvalitātes zīmogu un, nereti pircēja pirmais instinkts mudina vispirms preci aplūkot tieši šajā vietnē. Tas skaidrojams ar faktu, ka lietotāji uzticas „Amazon” sniegtajiem pakalpojumiem, ātrajām piegādes un atpakaļnosūtīšanas iespējām, nebīstoties iegādāties pat jaunu uzņēmumu vai līdz šim nezināmu zīmolu preces.
„Amazon” revolucionārie pārdošanas veidi. „Amazon”piedāvā divus produktu pārdošanas veidus – pārdevējs pats pasūtījumu apstrādā un nosūta pircējam(SelfFulfilled), vai pārdevēja vietā pasūtījumu apstrādā un nosūta pircējam „Amazon” (Fulfillment By Amazonjeb FBA).FBA ir maksas pakalpojums, kurš sevī ietver uzņēmuma produkcijas uzglabāšanu „Amazon” noliktavās, ļaujot Jums ieekonomēt vietu uzņēmumā, kā arī veicina ātrāku pasūtījumu apstrādi un nogādāšanu klientam. FBA serviss tiek uzskatīts par revolucionāru soli mazumtirdzniecībā, kas daudziem uzņēmumiem ievērojamipalīdzējis palielināt savus pārdošanas apjomus un sasniegt plašāku pircēju auditoriju.
Produkti „Amazon” platformā tiek atrasti organiski.Pircēji pievērš lielu uzmanību produkta vizuālajam noformējumam „Amazon” platformā, tādēļ ļoti svarīgi ir izvēlēties kvalitatīvus produktu attēlus, izstrādāt uzrunājošus produktu aprakstus, atlasīt precīzākos atslēgvārdus un ievietot produktus pareizajās kategorijās. Veiksmīgi izpildot šos sagatavošanās darbus, uzņēmuma produkcija organiski parādīsies starp meklējamajiem rezultātiem un kļūs redzamāka mērķauditorijai.
Reģistrācija un komisijas maksa. „Amazon” platformā drošība un kvalitāte ir pirmajā vietā. Tas nozīmē, ka, drošības nolūkos, reģistrācijas process „Amazon”būs komplicētāks un laikietilpīgāks par reģistrāciju jebkurā citā tiešsaistes mazumtirdzniecības platformā. Piemēram, uzņēmumam„Amazon” būs jāiesniedz dokumentācija, kas pierādauzņēmēja identitāti un spēju izpildīt klientu pasūtījumus. Kvalitatīvs un drošs servissnemēdz būt bezmaksas, tādēļ jāņem vērā fakts, kabiznesa attīstīšana„Amazon” platformā var prasīt zināmas izmaksas,piemēram,var tikt iekasētakomisijas maksa par reģistrētajiem un pārdotajiem produktiem.
Tirdzniecība „Etsy” platformā
„Etsy”ir tiešsaistes tirdzniecības platforma ar vairāk nekā miljons aktīvajiem veikaliem. Tā kā interneta vidē arvien populārāka kļūst dažādu rokdarbu pirkšana un pārdošana, vietnes popularitāte pēdējo gadu laikā ir strauji augusi. Arvien vairāk tiešsaistes pircēju atzīst, ka „Etsy” ir lieliska vieta, kur atrast unikālas preces un oriģinālas dāvanas, kas netiek pārdotas nevienā citā tirdzniecības vietnē.
Ierobežots produktu klāsts un mērķtiecīga pircēju bāze.„Etsy”specializējas rokāmdarinātu produktu tirdzniecībā un, lielā mērā vietne uzskatāma par mākslinieku, dizaineru un amatnieku kopienu. Atšķirībā no „Amazon”,šajā platformā uzņēmēji galvenokārt pārdod unikālas, pašdarinātas vai vintāžas preces, kas ietilpst mākslas darbu, amatniecības piederumu, juvelierizstrādājumu, apģērbu, aksesuāru, mēbeļu un interjera preču kategorijā. Ja vien uzņēmums nepārdod produktus, kas ietilpst kādā no šīm kategorijām, tirgoties „Etsy” platformā būs veltīgi.Šajā vietnē ir izveidojusies mērķtiecīga klientu bāze, kura no pārdevēja sagaida konkrētu kategoriju produktus, ar antikvāru un neatkārtojamu pieskaņu.
Liela konkurence. „Etsy”platformā ir daudz uzņēmumu, kuri pārdod analogus produktus. Nereti lietotāji atklāj pat teju identiskus veikalus, līdz ar to tirdzniecība un zīmola attīstīšana „Etsy” platformā var būt visai sarežģīts uzdevums. Platformā ir atrodami vairāki miljoni līdzīgu produktu, tādēļ, lai atšķirtos no konkurentiem, nepietiek vien ar to, ka produkts ir unikāls. Tam joprojām būs daudzi līdzinieki.Lai rosinātu interesi potenciālajā klientā apskatīt tieši Jūsu piedāvājumu, līdzīgi kā „Amazon” platformā – uzņēmējam ir jāizvēlas profesionāli un pievilcīgi produktu attēli, jāizstrādā uzrunājoši produktu apraksti un produktiem jāpievieno unikāli atslēgas vārdi.
Reģistrācija un komisijas maksa. Atšķirībā no „Amazon”, „Etsy” platformā reģistrācijas procesam netiek veltīta tik prominenta uzmanība. Reģistrācijas process ir salīdzinoši viegls un ātrs, turklāt pircējiem un pārdevējiem tiek piedāvāta iespēja reģistrēties pat ar savu Facebook kontu.Tāpat kā „Amazon” un „eBay”, arī „Etsy” platformā pārdevējam, lai turpinātu veiksmīgu uzņēmējdarbību, var nākties maksāt dažādas nodevas, piemēram, komisijas maksu par pārdotajām precēm.
Uzņēmumiem, kuri savu darbību tiešsaistē uzsākuši salīdzinoši nesen, pārdošana, izmantojot populārākās tiešsaistes mazumtirdzniecības platformas, var būt pat ļoti izdevīgs risinājums. Personīgā internetveikala izveidei un uzturēšanai, kā arī mārketinga kampaņu izstrādei un īstenošanai visbiežāk nepieciešamas specifiskas zināšanas un papildu finansiālie līdzekļi. Atšķirībā no jaunizveidotām tīmekļa vietnēm, tiešsaistes tirdzniecības platformās uzņēmējam ir jau radīta komfortabla vide, lai attīstītu savu uzņēmumu un veicinātu sava zīmola atpazīstamību. Turklāt,gadu gaitā šajās tirdzniecības vietnēs ir izveidojusies arī uzticīga klientu bāze, kura uzticoties platformas sniegtajiem pakalpojumiem, uzticēsies arī Jūsu uzņēmuma piedāvātajai produkcijai. Kuru no šīm tirdzniecības platformām izvēlēties, lai attīstītu sava uzņēmuma darbību tiešsaistē? Šo izvēli atstāsimJūsu rokās!
Ja apsverat iespēju sava uzņēmuma darbību attīstīt tieši tīmekļa vidē, sazinieties ar mums. Mēs, „Fullio” komanda, sniegsim atbildes uz visiem Jūs interesējošiem jautājumiem un, palīdzēsim izveidot veiksmīgu biznesu „Amazon” platformā. Uz sadarbību!