Mazie un vidējie uzņēmumi[1] ir katras valsts mugurkauls un, tie ir vitāli svarīgi valsts ekonomikai. Mazajiem uzņēmumiem laiks, kad uzņēmējdarbība strauji steidz pārcelties uz digitālo vidi, nav bijis vienkāršs. Pāreja uz e-komerciju ir būtiski izmainījusi pirkšanas paradumus, piešķirot tādiem tiešsaistes mazumtirdzniecības uzņēmumiem kā „Amazon”arvien lielāku ietekmi. Turklāt jaunus izaicinājumus mazajiem uzņēmumiem ir radījis arī Covid-19 uzliesmojums pasaulē.Sadarbība ar Amazon ir lieliska iespēja uzņēmējiem.
Mazie un vidējie uzņēmumi jau no to izveides pirmsākumiem saskaras ar nepārtrauktiem izaicinājumiem. Viens no tiem – veselīgas konkurences uzturēšana ar lielajiem uzņēmumiem, pielietojot ierobežotus resursus. Arī aizvadītais gads mazā biznesa īpašniekus nav lutinājis.Pandēmija ir būtiski ietekmējusi daudzu uzņēmumu darbību, liekot tiem darboties ar ierobežotu jaudu vai arī pilnībā pārtraucot to darbību. Šie apstākļi mazo uzņēmumu īpašniekiem liek meklēt arvien jaunus un radošus risinājumus, lai saglabātu uzņēmējdarbības nepārtrauktību. Viena no alternatīvām ir sadarbība ar „Amazon” platformu. Kā sadarbība ar „Amazon” var palīdzēt Tavam uzņēmumam? To centīsimies noskaidrot raksta turpinājumā.
Kā mazos un vidējos uzņēmumus ietekmējis e-komercijas ēras aizsākums?
Attīstoties tendencei pārcelt uzņēmējdarbību interneta vidē, veidojušās arī izmaiņas pircēju paradumos, kas būtiski ietekmējušas gan mazos un vidējos, gan lielos uzņēmumus.Pieaugot to pircēju skaitam, kuri iepērkas tiešsaistē – samazinās fizisko pirkumu (pirkumu veikalā) skaits. Kā liecina „Swedbank Latvia” veiktais pētījums, 2019. gadā aptuveni trešdaļa Latvijas iedzīvotāju vismaz reizi mēnesī iepirkās interneta vidē[2].
Tā kā arvien vairāk brīvā laika uzņēmuma potenciālais klients pavada tiešsaistē, lielāku uzmanību nākas pievērst mārketinga kampaņu īstenošanai un klientu piesaistei virtuālajā vidē. Tasrada papildu izmaksas un pieprasa specifiskas iemaņas. Izveidot kvalitatīvu tiešsaistes platformu savas produkcijas izvietošanai un mārketinga kampaņu īstenošanai – nav nemaz tik viegls uzdevums. Piedāvājot savu produkciju tiešsaistes platformās, jāspēj izcelties uz konkurentu fona, jānodrošina konkurētspējīga cena un produktu pieejamība, kā arī jāprot analizēt klientu vēlmes.
Kā mazos un vidējos uzņēmumus ietekmējusi Covid-19 pandēmija?
Covid-19 uzliesmojums aizvadītajā gadā mazos uzņēmumus ir pārsteidzis līdz šim nepieredzētā veidā, radot papildu galvassāpes uzņēmumu īpašniekiem.
Lai samazinātu Covid-19 vīrusa izplatību, Latvijā un pasaulē tika pieņemta virkne ierobežojumu attiecībā uz klātienes tirdzniecību, piemēram, ierobežojumi veikalu darba grafikā un noteikumi iekštelpu drošības nodrošināšanā, darbinieku un apmeklētāju skaita regulēšana, aizliegumi preču tirdzniecībā (tirdzniecībai atļauto preču saraksti) un pat pilnīga tirdzniecības jomā strādājošo uzņēmumu slēgšana.Stingrie ierobežojumi klātienes tirdzniecībā veicinājuši vēl straujāku e-komercijas attīstību.
Bet, vai uzņēmuma darbības pārcelšana uz tīmekļa vidi un sadarbība ar „Amazon” platformu var vērtēt kā viedu risinājumu? Varam droši apgalvot, ka biznesa veidošana un savas produkcijas piedāvāšana „Amazon” platformā atklāj jaunas iespējas mazo uzņēmumu īpašniekiem. Ne velti tieši mazo uzņēmumu piedāvātā produkcija veido aptuveni pusi no visiem pārdotajiem produktiem „Amazon” platformā.
Sadarbība ar „Amazon”var kļūt par lielisku izaugsmes iespēju
„Amazon” – jaunas klientūras piesaistītājs. Kopš klātienes saskarsme un jaunu klientu piesaiste fiziskajos veikalos irierobežota, tirdzniecība„Amazon” platformā turpinās. Vai nebūtu lieliski iegūt jaunus klientus un ar savu produkciju iepazīstināt pēc iespējas plašāku mērķauditoriju?
„Amazon” ir kļuvis par vienu no populārākajiem tiešsaistes mazumtirdzniecības tīkliem pasaulē, kas piesaista visplašāko pircēju auditoriju. Uzsākot sadarbību ar „Amazon”, vari iegūt jaunu, uzticamu klientu un sekotāju loku no visas pasaules, veicinātuzņēmuma, tā zīmola unprodukcijas atpazīstamību daudz plašākā līmenī. Nereti pircējs ar preci vai uzņēmumu pirmo reizi iepazīstas tieši „Amazon” platformā un pēc tam dodas uz zīmola oficiālo internetveikalu, jo tur, piemēram, pieejams vēl plašāks produktu klāsts.
„Amazon” – uzticības tilts starp potenciālo klientu un jauno uzņēmumu.Sadarbība ar „Amazon”lielai daļai uzņēmumu ļauj palielināt pārdoto preču apjomu. Bieži pircēji konkrēto produktu izvēlas iegādāties tieši šajā mazumtirdzniecības platformā, nevis no uzņēmuma oficiālā internetveikala, pat gadījumos, ja uzņēmuma veidotajā tiešsaistes veikalā preci var iegādāties par draudzīgāku cenu. Kādēļ?Tādēļ, ka lietotāji uzticas „Amazon” sniegtajiem pakalpojumiem, ātrajām piegādes un atpakaļnosūtīšanas iespējām, nebīstoties iegādāties pat jaunu uzņēmumu vai nezināmu zīmolu preces.
„Amazon” – finansiāli draudzīgs risinājums mazajam uzņēmējam.Ierobežots darba roku skaits un nelielsbudžets ir problēmas, ar kurām saskaras teju katrs mazais uzņēmums. Personīgā internetveikala izveidei un uzturēšanai, kā arī mārketinga kampaņu izstrādei un īstenošanaivisbiežāk nepieciešamas specifiskas zināšanasun zināms finansiālais nodrošinājums. Sadarbība ar „Amazon” mazajam uzņēmumam ir finansiāli draudzīga un var palielināt potenciālo klientu skaitu. Pastāv daudz lielāka iespēja, ka Latvijā ražotie unikālie māla trauki vai ar vislielāko rūpību veidotās bērnu rotaļlietas ieinteresēs klientus arī citās pasaules valstīs, it īpaši, ja tie tiks piedāvāti tieši vienā no atpazīstamākajām un uzticamākajām tiešsaistes mazumtirdzniecības platformām pasaulē.
„Amazon” – drošības spilvens nebaltām dienām. Fiziskie veikali sniedz daudz priekšrocību kā uzņēmējam, tā pircējam – iespēju uzturēt dzīvu komunikāciju, novērtēt preces kvalitāti un atbilstīgumu klātienē, attīstīt plašākaszīmolrades iespējas, kā arīveicināt konkrētās teritorijas vitalitāti. Kā jau noskaidrojām, pāreja uz e-komerciju un pandēmijas radītās sekas ir radījušasīpaši sarežģītus apstākļus klātienes veikalu īpašniekiem. Tādēļ – laiks nopietnāk apsvērt riska diversifikācijas iespēju.
Ārkārtas stāvoklis Latvijā un pasaulē daudzus uzņēmumus ir iedzinis strupceļā – veikalu slēgšana, veikalu atvēršana, kuru regulē virkne noteikumu, un atkal – veikalu slēgšana… Tas uzņēmējiem ir radījis ievērojamus finansiālos zaudējumus. Lai diversificētu risku, mazie uzņēmumi „Amazon” platformu var izmantot kā papildu izplatīšanas kanālu, ar kuru kompensēt zaudētos ieņēmumus veikalu slēgšanas dēļ. Šāda prakse ļauj uzņēmumu īpašniekiem veiksmīgi saglabāt veikalus, kas, iespējams, nerada lielu peļņu, bet kalpo vienam no augstākminētajiem mērķiem.
„Amazon” – palīgs produkcijas dzīvotspējas noteikšanā.Jaundibinātie uzņēmumi bieži vien darbojas ar pavisam pieticīgiem finansiālajiem resursiem. Pat kvalitatīva internetveikala izveide sākotnēji var būt pārāk liela investīcija, nemaz nerunājot par uzkrājumu veidošanu ar ražošanai nepieciešamajiem resursiem. Sadarbība ar „Amazon” šajā gadījumā var būt noderīgs palīgs. Lai pārbaudītu, kā potenciālie klienti reaģē uz jauno produktu, uzņēmumam nav nepieciešamības veikt lielus finansiālos ieguldījumus. Sadarbībasniedz iespēju piedāvāt produktu iespējami plašākam patērētāju lokam, tādējādi, pārbaudotprodukcijas dzīvotspēju.
Sadarbība ar Amazon ir lieliska iespēja uzņēmējiem. Ja pēc šī raksta izlasīšanas apsver iespēju sadarboties ar „Amazon”, droši raksti mums! Mēs sniegsim atbildes uz visiem Tevi interesējošiem jautājumiem un, palīdzēsim izveidot veiksmīgu biznesu „Amazon” platformā. Uz sadarbību!
Ja Jums interesē citi mūsu raksti lasi šeit:
[1]Pēc „Lursoft” datiem, 2019. gadā Latvijā mazais bizness (uzņēmumi, kuri nodarbina mazāk nekā 50 darbiniekus un, kuri apgrozījuši mazāk nekā 10 miljonus eiro vai, kuru bilances kopsumma bijusi mazāka par 10 miljoniem) sastādījis 98,65% no visiem uzņēmumiem.«Lursoft»: Latvijā 98,65% uzņēmumu – mazie un mikrouzņēmumi, 2020. Pieejams: https://www.lsm.lv/raksts/zinas/ekonomika/lursoft-latvija-9865-uznemumu–mazie-un-mikrouznemumi.a382075/
[2]Iespējas drošai un augošai tirdzniecībai internetā, 2019. Pieejams: https://biznesam.swedbank.lv/ievads/izaugsme/tirdznieciba-interneta-52941
Comments are closed.